måndag 21 september 2015

Ljusare tambur...

 
 
 
Tamburen behövde en liten" uppiffning"
De bruna skåpet  åkte upp i övre våningen.


                     
Hittade denna hatthylla hos mina föräldrar.
Den var brun men målade den vit,  målningen sprack så
att den bruna färgen syns igenom.
För mig gjorde det inte så mycket fast målningen sprack
för nu ser den lite gammaldags ut.
 

Denna bänk tycker jag om, jag är liksom lite tokig
i stjärnor. Min svärmor har vävt de rosa tabletterna
som egentligen är bordstabletter. Korgarna på
hatthyllan är blomkorgar men tycker att de passar bra att
ha halsdukar och vantar i.

Gardinerna har jag sytt själv. Klippte runda cirklar som jag sen
sydde ihop till en blomma . Det blev ganska många eftersom jag
skulle ha till två fönster, hela 74 blommor knåpa
jag ihop. Blev själv ganska nöjd med resultatet. 
 Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar