söndag 22 november 2015

Ekologiska tvålschampon

Utbildade mig för några år sedan till ekofrisör,
 det var intressant och roligt
 Där fick man lära sig indisk huvudmassage, växtfärgning,
 energi klippning och lite till.
Som slutarbete gjorde jag eget tvålschampo.
 
 
 
Här är en bild på det som jag använde.
Tvålmassa, tensid, lera och eteriska oljor.
Leran använde jag för att få olika färger på schampot
och eteriska oljorna för att ge doft.
 

Här blev det fina stjärnor. Använde en silikonform som var
stjärn mönstrat, i den lossnade tvålarna bra.
I de bruna tvålarna har jag använt ekologisk kakao för att få färgen.

Tänk vad behändigt och naturvänligt, inga schampoflaskor att slänga bort.
 
 
I dessa glasburkar finns det växtfärg som vi använder på salongen.
 

På etiketten står det vilken färg det finns i burken.

Från Indiska butiken kommer dessa söta skålar som vi använder vid växtfärgning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar